dorisbuss.blogg.se

Vi vågade!! Vi lever som vi vill. Just nu i vår hus buss. Ja vi har sålt allt och flyttat in i vår etta på hjul. Livets irrfärder med tillbaka blickar. Livet ombord på vår buss med resor och vardag bjuder jag på. Välkommen att inspireras till att våga tänka utanför boxen.

Skogen

Publicerad 2019-05-02 21:23:19 i Allmänt,

Vaknade och ute vräkte regnet ner. Väl behövligt så jag ska inte klaga.
Då vi vaknade tidigt för 2 mils färd till jobb och skola var vår hund inte pigg nog för att vilja gå ut och bli blöt. 
Frukost och promenad fick bli när vi kom fram.
Jag fick frukost sällskap av dotter som kom med en bok jag beställt. (vår post går hem till henne)
En mycket sen och blöt morgon promenad blev det tillslut.
Efter lunch hade jag lektion och då började det SNÖA.
Fy så ruggigt det blev. När gubben kom från jobbet fick vi ändra våra planer på att åka till sonen för att tvätta lite.
Vi tog Doris ut till en plats i skogen och slog på alla värme system och på det började laga mat för att snabbt få upp värmen.
När så det äntligen blev uppehåll fick hunden en redig promenad utmed Dal älven.
Kallt är det ännu. Det lovas minus grader inatt.
Så nu efter lite tv tittande kryper vi ner under täcket och tar en tidig kväll med en spännande ljudbok.
Vädret kan vi inte göra något åt. En klass kompis tyckte det här livet verkar bra bökigt och obekvämt men jag har frusit i hus också. Svurit över att behöva gå ut och bära ved för att elda i full snöstorm och många gånger vaknat med bara 15 grader inne. Lägenhet är inget för mig. Jag vet att jag inte får in en rullator i Doris men det är inte dags för den ännu får jag hoppas. När rätt tid är och något faller oss i smaken men framför allt när vi bestämt vart blir det dags att köpa oss en fast punkt i tillvaron men då mer som en bas den första tiden. Vi har mycket än att utforska med Doris buss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela